Ετικέτες

,

giorti-miteras-590-5

Μάνα είναι μόνο μία λέει ο σοφός λαός μας και εννοεί τον σπουδαίο και αναντικατάστατο ρόλο που παίζει η μητέρα στη ζωή ενός ανθρώπου!Είναι εκείνη που αναζητάμε σε κάθε δύσκολη στιγμή και εκείνη στην οποία θα ξεσπάσουμε όλα μας τα συναισθήματα,ακόμα και αν είναι λάθος,γιατί ξέρουμε ότι ποτέ δεν θα μας θυμώσει!Είναι το απάγγειό μας!Δεν είναι τυχαίο ότι όταν θέλουμε να νιώσουμε θαλπωρή και ζεστασιά πάντα επιστρέφουμε στην οικογενειακή εστία ή ανακαλούμε μνήμες από αυτήν, όπου πάντα κυρίαρχο ρόλο παίζει η μητρική φιγούρα!

«Μαμά πώς το μαγειρεύεις αυτό?Αυτός ο λεκές πώς είπες ότι βγαίνει?Να το κάνω έτσι ή αλλιώς?»Ο ενήλικος εαυτός μου σε τηλεφωνικές συνομιλίες με τη μαμά μου!Είμαι από τις τυχερές που η μανούλα μου βρίσκεται στη ζωή,χαίρει άκρας υγείας και έχω μια καλή σχέση μαζί της.Από τότε που έγινα μαμά η ίδια, την καταλαβαίνω περισσότερο από ποτέ και αναγνωρίζω το μεγαλείο της μητρότητας στο πρόσωπό της, και ας μην της το δείχνω πάντα! Την χρειάζομαι δε περισσότερο από ποτέ, καθώς, δυστυχώς, ζω μακρυά της και είμαι μανούλα 24/7,οπότε μία χείρα βοηθείας από τη γιαγιά φαντάζει μάνα εξ ουρανού!

Φέτος δεν πήγαμε διακοπές,με τη συμβατική έννοια του όρου,δεν πήγαμε δηλαδή σε κάποιο νησί ή παραθαλάσσιο μέρος!Πήγαμε όμως στην γιαγιά και τον παππού, διότι πραγματικά η υποφαινόμενη μαμά είχε φτάσει στα όρια εξάντλησης και χρειαζόταν επειγόντως ξεκούραση!Και επιτέλους ξεκουράστηκα η δόλια μάνα!Γιατί?Γιατί είχα τη δικιά μου μαμά να με φροντίσει λίγο όπως παλιά!Να πάρει λίγο το πρωί την μικρή για να ξεκλέψω καμιά ώρα ύπνου παραπάνω,να την κρατήσει για να πιω το πρωινό μου καφεδάκι με την ησυχία μου (σενάριο επιστημονικής φαντασίας όταν είμαστε στο σπίτι μας),να μαγειρεύει τα ωραία της φαγάκια και για μας αλλά και για το παιδί (Όαση λέμε!) ε και να την κρατήσει και κανά βράδυ να πάμε καμιά βόλτα μόνοι μας (Στην Αθήνα απλά δεν παίζει).

Η μικρή ξετρελάθηκε στην εξοχή!Όλη μέρα έξω στον κήπο,στην φουσκωτή πισίνα,το πρωί βόλτες με τη γιαγιά,το απόγευμα με τη μαμά!Και φυσικά έχει λατρέψει τη γιαγιά,που έμαθε και να την φωνάζει (σημειωτέον μαμά λέει και δεν λέει ακόμα)!Σήμερα για πρώτη φορά ήταν στην αγκαλιά μου και μόλις είδε την γιαγιά ζήτησε να την πάρει!(Επίσης σενάριο επιστημονικής φαντασίας.Όταν είμαι παρούσα δεν την παίρνει κανείς άλλος αγκαλιά!)

Ακούω νέες μανούλες που ενώ θα μπορούσαν να έχουν βοήθεια από τις γιαγιάδες,είτε την μητέρα τους είτε την πεθερά τους,συνειδητά επιλέγουν να μην το κάνουν!Μην στερείτε από τα παιδάκια σας τον ρόλο της γιαγιάς στη ζωή τους!Τον έχουν ανάγκη και αυτά και εσείς!Σαφώς και δεν είμαι της άποψης να «παρκάρεις» το παιδί στην γιαγιά για να στο μεγαλώσει,ούτε να την αφήνεις να σου υποδείξει πώς θα το μεγαλώσεις,αλλά μην ξεχνάς ότι είναι και εκείνη μια μαμά που έχει κάνει αρκετά καλά τη δουλειά της,είναι η δική σου μαμά!Προσωπικά έχω τις πιο όμορφες αναμνήσεις από την δική μου γιαγιά και είμαι σίγουρη ότι αν είχα την μητέρα μου κοντά, η ζωή μου ως μητέρα θα ήταν πολύ πιο εύκολη!

Το να βλέπεις το μικράκι σου να λέει γιαγιά και να λάμπουν τα ματάκια του από χαρά δεν είναι και λίγο και προσωπικά το χαίρομαι πολύ!Και το να έχεις και μια χείρα βοηθείας που και που βρε κορίτσια είναι μεγάλη υπόθεση γιατί και η αϋπνία και η συνεχής κούραση δεν είναι καλοί σύμβουλοι!Αν μπορείτε αφήστε τις γιαγιάδες να σας ξεκουράζουν που και που!Μακάρι να είχα και εγώ αυτή την δυνατότητα!

